Banner

Feczkó Tamás: Kevés az olyan fiatal, aki egyből megállja a helyét az NB I-ben

Szerző: Jáborcsik András | 2020-07-24 19:41:00

A 2019/20-as NB I-es idényben a Debrecen mellett a DVTK-ban harcolták ki a legtöbb játékpercet az U21-es magyar fiatalok. Ennek apropóján Feczkó Tamással, a diósgyőri klub vezetőedzőjével közölt interjút az utanpotlassport.hu.

Ebből idézünk:


„A legnehezebb feladat, amit az NB I-es edzőknek meg kell oldaniuk, és amiben még van hova fejlődni, az a fiatalok beépítése. Kevés olyan tizenéves játékost tudunk mondani, aki legalább négy-öt mérkőzésen megkapta az esélyt az előző idényben. Hogy ez miért van? Ezzel kapcsolatban az jut eszembe, hogy engem tavaly szeptember 4-én neveztek ki a csapatomnál, és most én vagyok a negyedik legrégebb óta regnáló NB I-es edző…”


A szakvezető hozzátette, egykoron az utánpótlásban tevékenykedett, így pontosan tudja és érzi, mennyire fontos, hogy ne kallódjanak el a nagy ígéretnek kikiáltott reménységek.

„Az összes utánpótlás korosztályban dolgoztam, voltam akadémiavezető is, és igen, NB I-es vezetőedzőként is fontosnak tartom a fiatalok szerepeltetését, mert hosszú távon ők lesznek az alappillérei a magyar futballnak. Előző csapatomban, az MTK-ban is több mint tíz saját nevelésű játékos mutatkozott be nálam a felnőttek között. Persze, azt is mindig elmondom, hogy első sorban nem nekem kell bátornak lennem, és bedobnom a mélyvízbe a fiatalt, hanem a fiatalnak kell odatennie magát annyira, hogy ne is kételkedjek a szerepeltetésében.”


Kíváncsiak voltunk, Feczkó Tamás szerint mi szükséges ahhoz, hogy az összes NB I-es klub picit jobban támaszkodjon a saját utánpótlására.

„Sokan jó ideje keresik erre a kérdésre a választ… Szerintem sok múlik a klubfilozófián, de leginkább azt kell elérni, hogy az edzők be merjék tenni a fiatalokat az éles téthelyzetekben. A probléma ott kezdődik, hogy kevés az olyan, aki egyből megállja a helyét az NB I-ben. Ebből a szempontból nagyon jó döntésnek tartom, hogy az MLSZ megteremtette a kooperációs kölcsön lehetőségét. Az a legfontosabb, hogy az is, aki még esetleg nem érett meg az NB I-re, profi mérkőzést játsszon. Az NB III és az NB II is jobb annál, mintha valaki csak az edzéseken vesz részt.”


Kattints ide és olvasd el a teljes interjút az utanpotlassport.hu-n >>>>>>>


forrás: utanpotlassport.hu





Mutasd a teljes cikket
És ezt olvastad már?
Banner
Hozzászólások

 < 1 23 4 > 

18. sadab1*
2020-07-25 11:55:41 Fekete öves, Veterán
Hasonló a dolog, h pl. a csút lefölözte máshonnan a tehetséges magyar játékosokat, aztán lelátóra száműzte őket, ártva ezzel a magyar focinak is. Mi pedig pl. most -lehet benczésnek hála- abból élünk meg úgy ahogy! Márkvárt, Molnár, Hegedűs, Makrai, Tamás M. pl. Sajnos Kiss Tamást nem engedik, csak nehogy megint padon találja magát. Danilovics nem magyar, de szintén ott padozott! Luxus! Ez mindenképpen ártalmas a magyar focira, az mlsz miért nem lépett? Ja, tudom...
17. sadab1* |Válasz erre: 10. mr-d
2020-07-25 11:46:38 Fekete öves, Veterán
Ez egyértelmű, de a jövőt se látom másképp!
16. sadab1* |Válasz erre: 15. Asgaroth
2020-07-25 11:43:07 Fekete öves, Veterán
Pontosan! Szűcs is így járt volna már akkor, ha pl a ratyi ellen kb. a 20. percben sikerült volna felrúgnia zubkovot a félpályán uccsó emberként és szerencséjére nem botlik el, sőt még gól se lett tán belőle! Hiába gyors, az ukrán hozzá képest is az, plusz nyilván lepattant róla. Mákja volt, de nagyon sok még neki az MBI. Az egy dolog, h egy tartalékos, mk döntőre készülő kövesd ellen alig volt dolga a védelemnek!
Polgár legjobb játékosunk volt. Oké! Azért figyelmeztető jel, h kb. huszonvalahány gólt kapott vele a védelem 8 meccs alatt, többx mellette Szűccsel!!!
15. Asgaroth |Válasz erre: 14. dvtk64
2020-07-25 11:16:29 Narancs öves, Lelkes újonc
Ebben egyetértünk. De nem csak a kiválasztás a probléma. Manapság a szülők egy része befizeti a gyereket az akadémia képzésre . A tényleg tehetséges, de anyagiakkal nem rendelkező srácok, meg már 12-14 évesen mehetnek a "levesbe", vagy megyei csapatokhoz, ahol köztudott, hogy nem az utánpótlás edzők krémjei dolgoznak. (No nem mintha az akadémiákon azok lennének...) Ózdon például nincs akadémia. De ha feltűnik egy tehetségesebb gyerek, akkor a környező foci akadémiák, mint pl a bánrévei Elek Ákos Akadémia, azonnal megkörnyékezik a szülőt, hogy hozzájuk vigye a gyereket focizni, miközben majdnem ingyenes kollégiumot, utazást, iskolát biztosítanak számukra. Ezekkel egy normál csapat nem versenyezhet.
Amúgy meg nem csak tehetség, de marha nagy mázli is kell egy fiatalnak, hogy folyamatosan bizalmat kapjon az elkövetett hibák ellenére is. Erre sem idő, sem lehetőség nincs a 12 csapatos NB I-ben. Lásd Bárdos esete a Fradi ellen. Azóta is Szolnokra van száműzve, miközben nincs a felnőtt csapatnak bal hátvédje.
És igen, szinte sehol sem fociznak manapság a gyerekek. A játszóterek beton és földes pályái konganak az ürességtől. A számítógép, a tv jobb konkurencia a labdánál már hosszú évek óta...
14. dvtk64 |Válasz erre: 10. mr-d
2020-07-25 11:04:07 Piros öves, Fanatikus tag
A fiatalkori kiválasztás hatékonysága mindennek az alfája-omegája. Ez csak akkor működik, ha tömegek játéka a foci.
Kérdezem, hol látni ma gyerekeket a városban focizni? Az hogy 20 azonos korú gyerek focizik klub szinten, semmit nem ér. 10 belőlük alkatilag nem lesz focista. A másik 10 meg azért van ott mert a papa pénztárcája vaskos és mindent megfizet a fiacskájáért. Ezért tudják az afrikai fiatalok elárasztani európát, mert tömegekből kerülnek kiválasztásra, szeretik-érzik a focit és alkatilag alkalmasak erre a sportra.
13. tomi87*
2020-07-25 10:50:11 Fekete öves, Veterán


Jobb egérgomb képmegnyitása új lapon és nagyobb lesz a cikk. :)
12. mr-d
2020-07-25 10:23:17 Fekete öves, Őstag
Tavalyi szezonban 3,5 százalék volt a saját nevelésű játékosok játékperce a DVTK-ban, ezzel a nyolcadikok vagyunk a mezőnyben. Kevesebbet a Kisvárda, Mezőkövesd, Fradi, Videoton tud felmutatni. A két múlt nélküli és a két kiemelt klub.
Ettől szemléletesebb ábra a következő, ami mutatja, hány játékos lépett pályára az adott klub utánpótlásából NB-1-es csapatban:
https://m.blog.hu/bu/bugdata/image/artboard_1.png
A legsikeresebb nevelő klubok: MTK (21), Haladás(14), FTC (14), Honvéd (13), PAFC (10), Újpest (8), (Eto, Vasas). Ezen klubok Up-ból játszanak legtöbben MÁS első osztályú csapatokban. Nálunk Eperjesi az egyetlen, ami talán a következő szezonra megduplázódik Oláh Bálinttal (Bacsa elmúlt szezonban nálunk is játszott, még itt vettem figyelembe, de akkor hárman lesznek várhatóan. Közös jellemző, hogy mindhárom játékost gyakorlatilag elküldtük, nem kurrens játékosok). Ez a jelen, ebből kell előre lépni.
forrás: bugdata
11. johny*
2020-07-25 10:06:11 Fekete öves, Veterán
Mi miért nem tudunk felfedezni, kinevelni legalább NB1-es szinvonalú játékosokat?
Mi hiányzik hozzá?
Én úgy látom, hogy a szakemberek hiányoznak. Más minden van. Pénz is, infrastruktúra is.
10. mr-d |Válasz erre: 9. sadab1
2020-07-25 10:00:05 Fekete öves, Őstag
Mint a nyolcas hsz-ben írtam, nem lehet összehasonlítani az MTK és DVTK UP teljesítményét a múltban, mert ott elitképzés folyt, a legjobbak lefölözésével, míg nálunk bohóckodás. A jelent kell összehasonlítani.
1. Milyen képességű gyerekek kerülnek az Akadémiára? (beiskolázás hatékonysága)
2. Milyen fejlődést érnek el országos viszonylatban? (képzés hatékonysága)
3. Milyen szintre jutnak a felnőtt futballban? (fiatalok beépítésének hatékonysága)
Ha az első pont alapján gyenge képességűek a gyerekek, a második, harmadik pontban csinálhatsz bármit, nem lesz sikeres az UP-nevelés.
9. sadab1* |Válasz erre: 7. tamaskpt
2020-07-25 09:25:09 Fekete öves, Veterán
Igen, bőven nincs, de nézd meg hány saját nevelésük játszik az első csapatukban valamint az MBIben más csapatoknál továbbá nézd meg ezt a DVTKnál, beleértve a már korábbi korosztályokat is!:)
Égbekiáltó különbség, ja és tuti, h most nem fognak kiesni sem!

 < 1 23 4 > 

Banner
Mégsem


Üzenet küldése...