Úgy tűnik, reklámblokkolót használsz :(
A weboldal üzemeltetését hirdetésekből tudjuk finanszírozni. Kérünk támogass minket azzal, hogy engedélyezed a reklámokat.
A weboldal üzemeltetését hirdetésekből tudjuk finanszírozni. Kérünk támogass minket azzal, hogy engedélyezed a reklámokat.
A hét elején érkezett meghívás Dr. Kriza Ákostól a diósgyőri szurkolók felé, hogy beszélgessünk a klub jelenlegi helyzetéről. Azt kérték tőlünk, hogy olyan társaság jelenjen meg, amely lefedi az összes szurkolói réteget. A megbeszélésen a szervezett csoportok képviselői, a napos oldal és a női szurkolók tagjai, valamint az amigeleken.hu képviseletében Emődi Zoltán vett részt. A beszélgetés elején megvitattuk a csapat jelenlegi helyzetét és az elmúlt évek vesszőfutását. Városunk polgármestere és alpolgármestere, Dr. Kiss János is elégedetlen a csapat teljesítményével, ahogyan a szurkolók is. Ezután érkezett a meglepő felajánlás a város részéről, hogy a szurkolói egyesület 2% tulajdonrészhez juthat. Ez sokkal nagyobb rálátást biztosíthat a szurkolók részére az eddigiektől. Németországban és a világon nagyon sok klub működik így, de hazánkban egyedülálló ez a kezdeményezés. Természetesen, ez a lehetőség a többségi tulajdonosnak is adott és ezzel felhatalmazná a két tulajdonos a szurkolókat a klub jövőjének befolyásolására. Az egyesület meg fogja vitatni ezt a lehetőséget és napokon belül választ ad az ajánlatra. Mindenki bizakodóan hagyta el a tárgyalótermet. Pogácsa nem volt.
Az alábbiakban Dr. Kriza Ákos polgármester közleményét olvashatjátok:
A diósgyőri labdarúgás helyzetéről - javaslat a válság megoldására
A mindannyiunk által nagyon várt DVTK stadionavató napján lezajlott szurkolói tüntetés már jelezte, hogy a magyar vidék legnagyobb szurkolótábora mélységesen elégedetlen az NB I-es labdarúgóink teljesítményével.
Az elmúlt két bajnoki idényben hajszálon múlt a csapat kiesése. A mostani bajnoki fordulókban, ha lehet, még tovább nőtt a drukkerek csalódottsága.
Annak ellenére alakult ki ez a helyzet, hogy a diósgyőri labdarúgásban, az állami sportfinanszírozás következményeképpen, eddig soha nem látott infrastrukturális fejlesztések valósultak meg.
Az is kimondható, hogy a diósgyőri labdarúgás önkormányzati támogatása, hosszú esztendők óta, országos szinten is kiemelkedő, kiszámítható és garantált.
Ugyanakkor a klubot tulajdonló gazdasági társaság döntéshozatali rendszere a kizárólagosságon alapul. A gazdasági-társasági döntéseket megalapozó információk fölött csak a többségi tulajdonos, vagy a többségi tulajdonos éppen aktuális megbízottja rendelkezik.
E miatt szinte feltárhatatlan a szurkolók számára is, hogy a diósgyőri foci sport-szakmai vezetése miért került 2018 őszére ilyen állapotba?
A válság tényei: hét esztendő alatt, Diósgyőrben majd 8 ezerről, kevesebb, mint a felére esett az átlag nézőszám. Az NB I. legolcsóbb játékoskerete lett 2018-ra a miénk, úgy, hogy közben hét esztendő alatt, 12 edző fordult meg a diósgyőri kispadon…
A közfelháborodást előidéző „teljesítmény” okait kutatva, felelős vezetőként, olyan település polgármestereként, ahol esztendők óta jelentős közpénzeket áldozunk a labdarúgásra, még a legutóbbi időkben is kezdeményeztem tárgyalásokat a klub főtulajdonosával.
Még csak válaszra sem méltattak.
Mindezek után, az átláthatóság, a közösségi érdekek védelme érdekében, a valódi klub tulajdonosokhoz, a diósgyőri szurkolókhoz fordulunk javaslatainkkal. Javaslataink lényege, hogy a szurkolókat képviselő egyesületet, Bundesliga mintára, tulajdonosi jogokkal kívánjuk felruházni. Ennek értelmében, a DVTK-ban meglévő városi tulajdonrészből, első lépésben, 2%-nyi tulajdonrészt ingyenesen felajánlunk a diósgyőri szurkolóknak, illetve képviseletüknek. Egyidejűleg felkérjük a futball klub másik, többségi tulajdonosát, hogy a szurkolói képviselet számára, tulajdonrészüknek 2%-át, ugyancsak ingyenesen, adják át!
Meggyőződésünk, hogy javaslatainknak ez az első köre, a magyar labdarúgás további felemelkedésében is úttörő szerepet játszhat, egyben a diósgyőri szurkolótábor történelmi léptékű elismerését is kifejezi.
Miskolc, 2018. szeptember 27.
Dr Kriza Ákos polgármester
több mint 120 önálló szurkolócsoportból áll össze.
(törperészvényese)
Nos, hogy pontosan kié a brand, azt nem tudom.
Hogy az egésznek mi a köze a NER-hez, azt sem tudom, de ha van valami köze hozzá, és a brand-el az a helyzet amit írtál, akkor a NER majd szépen visszavásárolja azt is, mint már annyi mindent, amit mások elkótyavetyéltek.
De azt azért nem gondoltam, hogy képes egy ilyen nevetségesen ostoba levélhez adni a nevét.
Moderálva: 2018-09-28 10:06:47
Szegény egyszeri DVTK drukkereknek egy perc nyugtuk nincs, mindig résen kell lenniük. :)
kapcsolat
a
szurkolókkal
. A szurkolói bázis kiszélesítése mind a klub pénzügyi céljait,
mind pedig
társadalmi felelősségvállalásának céljait is szolgálják.
Az UEFA ál
láspontja szerint a szurkolók annak a futballközösségnek a lelkét, a sava
-
borsát képezik, akikhez tartoznak. Azonkívül az UEFA célja az UEFA alapszabály
2(j) cikkelye alapján: „annak biztosítása, hogy az európai labdarúgás különböző
érdekcsoportjainak (lig
ák, klubok
,
játékosok, szurkolók) igényei
t megfelelően
figyelembe vegyék.”
3.
Előnyök
A klubok és szurkolók számára fontos, hogy közösen dolgozzanak a
szurkolói
megbízott
ak bevezetésén, biztosítva azt, hogy mindegyik fél
maximálisan profitáljon
ebből. A
szurkolói megbízott
akat már foglalkoztató országok
tapasztala
ta
i alapján az
alábbi lehetséges előnyöket tudtuk meghatározni a klubok, nemzeti szövetségek,
ligák és szurkolók számára:
-
közvetlen kommunikációs csatorna a klubok
szurkolók között;
-
jobb kapcsolat a szurkolókkal
(nemzeti válogatottak szurkolói klubja,
nemzeti szurkolói szervezetek klubszinten);
-
a szurkolói vélemények és struktúrák jobb ismerete, ezáltal jobb
kiindulópont a problémák megoldására;
obban szervezett szurkolók;
-
nagyobb átláthatóság mindkét oldalon, am
i jobb visszajelzésekhez, jobb
döntéshozatalhoz és kevesebb félreértéshez vezet;
-
kevesebb erőszak / jobb konfliktus menedzsment;
-
jobb hangulat;
-
pénzügyi előnyök a nézőszám növekedése által, jobb eladási számok a
szurkolói
árucikkek területén és magasabb sz
ponzori bevételek, jobb
szurkolói azonosulás a klubbal
LT bebiztosította már magát a brand saját magának történő eladásával, a NER-nek így igen rágós ez a falat.