Banner

Sántha Gergely Tusványoson: A DVTK-t sikerült piacképes termékké tennünk

Szerző: Vámos Henrik | 2025-07-24 19:31:00

Sajtófigyelő - nemzetsiport.hu


Sportszponzorációs körkép: lokális márkák és határon átívelő projektek címmel folyt panelbeszélgetés a 34. Tusványos pénteki napján a Buzánszky Sportteraszon, a Szerencsejáték Zrt. és a Nemzeti Sport közös sátrában. Ballai Attila, a Nemzeti Sportrádió főszerkesztője Brenkus Krisztiánt, az Szerencsejáték Zrt. megbízott kereskedelmi igazgatóját, Pantl Pétert, a Mol-csoport kommunikációs igazgatóját és Sántha Gergelyt, a DVTK elnökét, az FC Kassa felügyelőbizottságának elnökét kérdezte.


Miután a résztvevők visszatekintettek a sportszponzoráció történeti kezdeteire, egészen Klebensberg Kunóig, az 1920-as évek legendás kultuszminiszteréig visszamenően, Pantl Péter arról beszélt:


„Ma egy vállalat már mindent mér, és pontosan ki lehet számolni, milyen szponzorációs befektetés mennyit hoz vissza.” Ehhez Brenkus Krisztián azt tette hozzá: „Mindig mérlegeljük, mit tudunk adni, a másik fél mit tud kapni, és mi mit tudunk ebből visszakapni. De van, amit rövid, van, amit hosszú távon lehet csak mérni. Az értékteremtés pedig hosszú távú folyamat. A sport közösségi jelenség, és fontos minden cégnek, hogyan tud hidakat építeni. Ma a sport képviseli leginkább az értékeket.”



Sántha Gergely arról beszélt:


„Sportmárkaként, sportszervezetként előbb fel kell építeni egy transzparensen működő céget, és utána lehet csak várni a nagy cégek szponzorációját. A sportszponzoráció »adok« oldala könnyen számszerűsíthető, de a »kapok« rész már nem annyira. Ha egy sportszervezet eléri azt, hogy olyan cégek, mint a Mol vagy az Szerencsejáték Zrt. támogatja, az már szponzormágnesként is működik, ha az ő logójuk ott van a mezen, az már a kisebb szponzorokat is bevonzza.”


A DVTK elnöke az MLSZ új szabályáról, Kovács Zoltánról és az elvárásokról is beszélt a panelbeszélgetést követően az NSO TV stábjának.

Sántha Gergely szerint a DVTK helye az NB I erős középmezőnyében van, a hiretelen edzőváltással kapcsolatban pedig félig viccesen azt mondta: pont ez a sportigazgató feladata, hogy az ilyen helyzeteket megoldja.



Pantl Péter példaként kiemelte, milyen kiváló együttműködés alakult ki az MLSZ-szel azáltal, hogy 2020 óta a Mol névadó szponzorként kötődik a Magyar Kupához.


Pantl Péter arról is beszélt, miért lett a Mol-csoport az Újpest FC többségi tulajdonosa:


„Inkább az volt a furcsa, hogy addig nem volt futballklubunk. Egy évvel korábban járt le a szerződésünk a Fehérvárral, és a legnépszerűbb csapatok közül az Újpest volt akkor eladó. Egészen más volt aztán úgy nézni egy Eb-meccset, hogy Csoboth Kevin Újpest-játékosként szerez győztes gólt Skócia ellen a századik percben.”


Mutasd a teljes cikket
És ezt olvastad már?
Hozzászólások

20. K. Ádám |Válasz erre: 8. S.Gábor
2025-07-25 10:26:26 Lila öves, Tag

Tele lesz a vendégszektor.

19. S.Gábor |Válasz erre: 15. bakterház
2025-07-25 09:58:15 Barna öves, Fanatikus tag

Az volt a tulajdonos akire te gondolsz? Papíron lehet.....

Ezért is gondolom, hogy Sántha tényleg jó szakember! Csak nekünk az eredményességet pontokban és helyezésekben mérik nem pedig forintban! Félre ne értse bárki nem fényezem vagy védem Sánthát csak elvégzi azt amit a főnöke elvár. A dvtk nem sportklub számára hanem gazdasági társaság. Azaz minél kevesebb befektetéssel minél többet kivenni. A látható eredmény ( jó a csapat) sokba kerül. 

18. S.Gábor |Válasz erre: 11. Attila841222
2025-07-25 09:51:24 Barna öves, Fanatikus tag

Hellt példának hoztam fel! Ott nem hagynák,hogy magad ura legyél. Kökemény elvárás és számon kérés lenne.

2025-07-25 09:38:29 Barna öves, Fanatikus tag

Meglátjuk 26/27-es szezonban, hogyan fog ez a szponzormágnes működni.


2025-07-25 09:32:15 Barna öves, Tag

jezusfsza..

"Ha egy sportszervezet eléri azt, hogy olyan cégek, mint a Mol vagy az Szerencsejáték Zrt. támogatja, az már szponzormágnesként is működik"

Irányított állami szponzorcégek a sportklubhoz, amin keresztül "hivatalosan" ki lehet bankautomatazni a pénzt. Csak száz igazgató, és egy-két szerb, meg a menedzser fiának a szobatársának a gyerekkori ovis társának a leigazolása kell hozzá, akik lojálisak. Ja, meg egy nagy táska.


Ezekhez a cégekhez speciel semmi köze, közünk nincs, hogy itt vannak a klubnál. Küldték őket. Ilyet bemondani.. hogy nem sül le a pofájáról a körszakál..


Csak halkan kérdezem meg, ezek a mágnesként idevonzott egyéb szponzorációk itt vannak velünk a szobában?


SÁNTHA TAKARODÓ!!!



15. bakterház |Válasz erre: 8. S.Gábor
2025-07-25 09:21:46 Barna öves, Tag

Volt tulajdonos, aki megpróbálta végre számonkérni, csak a "gazdasági szakember" legyőzte:(:(  

2025-07-25 08:25:31 Piros öves, Veterán

Mekkora egy köpönyegforgató valaki. Annak idején mikor idejött a full balos L.T. hátsóját nyalta, most meg Tusványoson szónokol. Hányinger. 

2025-07-25 08:18:31 Lila öves, Tag

Sok mindenben jók vagyunk Magyarországon,de hangzatos nagyot mondásban  egyenesen vilagszinvonaluak.

12. dwm |Válasz erre: 11. Attila841222
2025-07-25 07:34:47 Piros öves, Fanatikus tag

Inkább írd le, kérlek, mire gondolsz. Egyszerűbb.

11. Attila841222 |Válasz erre: 8. S.Gábor
2025-07-25 07:13:59 Lila öves, Tag

A Hell-lel sem lennénk beljebb. Érdemes kicsit mélyebben utánanézni.

Banner
Mégsem

Loading...
Üzenet küldése...