Banner

Nem leszek a szürkék hegedőse

Szerző: walaki | 2017-12-06 18:34:00

Ady Endre: Új Vizeken járok


Ne félj, hajóm, rajtad a Holnap hőse,
Röhögjenek a részeg evezősre.
Röpülj, hajóm,
Ne félj, hajóm: rajtad a Holnap hőse.

Szállani, szállani, szállani egyre,
Új, új Vizekre, nagy, szűzi Vizekre,
Röpülj, hajóm,
Szállani, szállani, szállani egyre.

Új horizonok libegnek elébed,
Minden percben új, félelmes az Élet,
Röpülj, hajóm,
Új horizonok libegnek elébed.

Nem kellenek a megálmodott álmok,
Új kínok, titkok, vágyak vizén járok,
Röpülj, hajóm,
Nem kellenek a megálmodott álmok.

Én nem leszek a szürkék hegedőse,
Hajtson szentlélek vagy a korcsma gőze:
Röpülj, hajóm,
Én nem leszek a szürkék hegedőse.


A vershelyzet:

A költő egy kikötői kocsmát jelenít meg előttünk. Itt találkoznak össze a messzi vizekről megtért hajók matrózai ("korcsma gőze"). Mint minden kocsmában, itt is akad egy részeg matróz, a kocsma megvetett mesélője, aki nagyokat mond, álmodozik, akit ezért a többiek "kiröhögnek". A részeg evezős mégis vállalja a sorsát, mégis új vizekre, új horizontokra, új életre vágyik. És tenni is akar érte. Az 1. versszakban egy alliteráló szókapcsolat emelkedik ki: a Holnap hőse. A nagybetűvel írt Holnap szimbólum. A boldogabb, a szebb élet szimbóluma. Mivel az evezős magát vallja a holnap hősének, nyilvánvalóvá válik, hogy ő az, aki az eljövendő boldog, új életért síkraszáll. Így a megvetett evezős felülemelkedik a kocsma népén, és nemesebbé válik a szemünkben.

A költői képek, stíluseszközök szerepe:

A vers legfeltűnőbb stíluseszköze a sok felszólító és felkiáltó mondat (ne félj, röpülj hajóm, nem kellenek stb.). Ezekkel mintegy önmagát bátorítja, biztatja.

A másik jellegzetessége a szóismétlés. Különösen két szó emelkedik ki: az új és a nem. A címmel együtt az új szó összesen hétszer fordul elő (új vizek, új horizonok). A nem négyszer, mindig a múlt tagadásával kapcsolatban (nem kellenek a megálmodott álmok, nem leszek a szürkék hegedőse).

A felkiáltások és a szóismétlések a költő kettős érzését fejezik ki. Egyrészt azt érzi, hogy a jelentől, a meglévőtől futni, menekülni kell (Röpülj, hajóm), másrészt bizonytalan abban, hogy hová is tart, ez viszont félelmet ébreszt benne (új, félelmes az Élet).

A 4. versszakban ismerjük meg azokat a gondolatokat, amelyeket megtagadott : "Nem kellenek a megálmodott álmok". A tőismétléssel bemutatott kép sajátos hangulatot áraszt. Az álmok általában a vágyakat, az elérendő célokat, a titkos kívánságokat jelentik. A megálmodott álmok kifejezésben a befejezett melléknévi igenév arra utal, hogy ez mégsem a költő saját álma, hanem a másoké. Azoké, akik Magyarországot örök változatlanságban szeretnék látni, akik elmenekülnek a való élettől, és elvárják, hogy mindenki az általuk elképzelt világot lássa kívánatosnak, tökéletesnek. A költő ezt utasítja el, nem hajlandó a mások által elképzelt, megálmodott álmokat a sajátjának tekinteni.

A vers, és egyúttal a kötet záró soraként tehát ez a kijelentés mintegy programot ad arról, hogy mi is lesz Költő igazi útja. Válasz mindarra, ami az egész kötetben, és ebben a versben is kulcskérdés volt: mindegy, hogy mit hoz a Holnap, a Költő feladata vállalni a bizonytalanságot, a félelmes új Életet is; egyet nem tehet, nem hajolhat meg mások visszahúzó akarata előtt.


Na, akkor lefordítom....

Az elmúlt évek szerencsétlenkedései után végre olyan Edzőt fogtunk ki, aki ért a focihoz.

Lehet, hogy a gazdálkodáshoz nem ért, de a focihoz igen...

Idecsábítjuk szép ígéretekkel....: "Minden lesz..."

Olyan jövőképet vázolunk fel neki, aminek nem lehet nemet mondani.... : jó játékosok, új stadion, edzőközpont, Brand, 10.000 néző, Európa Kupa.

Aztán jöttek a szürke hétköznapok... néha ünnepnapok.

Az új edző saját maga meglepetésére is bent tartotta a Diósgyőrt az NB1-ben. Igazi siker volt ezzel a kerettel, akiktől már több edző is elmenekült.

Jöhetett az új évad, az Edző várta az ígéretek beváltását, de a pénztárca nem nyílt ki...

Jó játékos nem érkezett, csak távozott...

Az új évad mégis jól kezdődött! A Csapat néhány forduló után is a dobogón volt! A Szurkolók elkezdtek hinni és ismét meccse járni.

MIndenki Happy.

Az idei teljesítmény azonban finoman szólva is hullámzó...

Van-e olyan Szurkoló, aki nem gondolt arra, hogy kellene a csapatba egy új kapus, hátvéd, védekező középpályás, csatár?

Mindenki.

Kellene igazolni 4-5 játékost a télen? 10.000 -ből 9.999 azt válaszoná, hogy igen.

Az a baj, hogy az az egy, aki nem így gondolja.... annál van a pénztárca.

Az Edző többször kijelentette, hogy nem érdekli a középszerűség.

Bármilyen szép is Észak-Magyarország, akkor se érdekli a 6-10 hely.

Megmondta előre. Most van, aki meg van lepődve?

Dobogóért , Magyar Kupa győzelemért játszó csapat, egy Európa Ligára esélyes csapat érdekli csak, a középszerűség az nem.

Ez baj? Nem, dehogy. Megmondta előre. Ezért jött. Mást ígérték neki.

Most kimondta....

Ha nem lesz változás, akkor inkább elmegy. Saját álmai fontosabbak mások fillérre kiszámolt álmainál.


Tisztelt Leisztinger Úr!

Pénzt kell tenni a csapatba.

Most mutassa meg, hogy mennyire elkötelezett a Diósgyőr felé.

És nem, nem érdekel a múlt. Nem érdekel, hogy eddig mit tett. Következő döntésével bebizonyíthatja, hogy van-e Önben érzelem vagy csak racionális döntésekre képes.

Két lehetősége van:

1. Teljesíti azt, amit Bódog Tamás kér.

Ez esetben jövőre lesz egy új Stadion Diósgyőrben. Lesz egy jó edzője. Lesz egy dobogóért harcoló csapata. Lesz 10.000 nézője a hazai meccseken.

ha nem...

2. Akkor lesz egy új edzővel, kiesés ellen harcoló csapata 1500 nézővel.

Számoljon és döntsön!

Most az egyszer vállaljon kockázatot és bízzon Bódog Tamásban.

Bódog Tamás nem fog asszisztálni szürke, megalkuvó emberek álmának megvalósításhoz.

Legnagyobb igazolás az lenne, ha Bódog Tamás maradna.

Az összes Diósgyőr szurkoló nevében várjuk konkrét válaszát.


forrás:http://users.atw.hu/henineni/index.php?oldal=vevizek





Mutasd a teljes cikket
És ezt olvastad már?
Banner
Hozzászólások

Első  < 2 3 4 56 7 8 9 > 

35. tabak
2017-12-07 11:08:56 Piros öves, Őstag
Úgy látszik, meg kellett szólalnunk, mert van baj:
http://csakiszektor.blogspot.hu/2017/12/hiszem.html
34. toki* |Válasz erre: 25. dfcwolf
2017-12-07 10:52:03 Fekete öves, Veterán
Ennek a csapatnak volt egy 4 meccses nyerési sorozata, illetve olyan meccsei, amin ugyan kikaptunk, de mi voltunk a jobbak, és erre alapozom azt, hogy ez a keret többre hivatott. Azzal kapcsolatban meg akkor félre értettél, ha úgy értelmezted, hogy ne igazoljunk senkit. Ki az a hülye aki nem akar igazolni, sőt kell is mindenképpen, mert akkor a játékosok is betunyulnak. Én azt akartam mondani, hogy olyan játékosokat, akik nem egyből kezdők, nem tudnak a csapat játékán, és a csapat morálján lendíteni, azokért nincs értelme kidobni a pénzt. Tök felesleges, azért, hogy többen legyünk.
33. mr-d |Válasz erre: 29. duke
2017-12-07 09:26:34 Fekete öves, Őstag
Az utolsó mondatod kivételével nem vitatkoznék. De miért mindig az edzőkben látja mindenki a hibát? Ez felfoghatatlan nekem. Az NB1-ben lévő edzők pont azon a szinten vannak, mint a magyar futball többi szereplője. Sőt, Bódog a profi tapasztalataival felfelé lóg ki ebből a közegből. Olyan top edző meg nincs a világon, aki nem igazol a saját játékához embereket, ha eredményt akarunk, nem igazán dívik top edzőknél a "kerethez igazítjuk a taktikát". Ez a mi esetünkben azt jelenti lefordítva magyarra, amit Bódog mondott kertelés nélkül: középszerű csapat a kiesés ellen küzdve. Nekem ezzel nincs bajom, ha ilyenek az anyagi lehetőségek, ne hitegessük egymást. Ebből a keretből a maximum közeli eredményeket hozza ki Bódog. Vegyük figyelembe, hogy mi csak olyan játékosokat tudunk igazolni, akiket először fel kell hozni, majd utána lehet csak beépíteni őket. Ez eleve hosszabb folyamat. Utalnék itt az Újpest elleni meccsre. Zsótér és Novothny vert meg minket. De az Újpest személyükben két olyan játékost tudott megszerezni , akiket az előző klubjuk a Honvéd és a DVTK maximálisan felkészített, "csak" be kell építeni őket.
DE: aki saját zsebéből ennél többet rak a magyar fociba az nem komplett.
32. Szabó József* |Válasz erre: 31. dfcwolf
2017-12-07 09:18:30 Fekete öves, Veterán
Ezért kellene versenyhelyzet, amihez zseton kell.
Mert a magyar játékosok anélkül azonnal a könnyebb utat választják.
Nálunk sok a töltelékember, így nincs versenyhelyzet, ezt ki lehet használni, ki is használják.
31. dfcwolf |Válasz erre: 26. Bobák Kornél
2017-12-07 09:13:16 Fekete öves, Őstag
Akkor tetszett a játék, de akkor is voltak hibák bőven. Viszont bíztam benne, hogy a játékosok belátják, hogy a saját érdekük az, hogy a tüzet fenntartsák magukban és tanulni akarjanak és tanuljanak is Bódogtól. Időközben kiderült, hogy ezek a játékosok kicsit sem profik. A közelében sincsenek a PROFI kifejezésnak. Inkább a könnyebb utat választják.
30. Szabó József* |Válasz erre: 20. totario
2017-12-07 09:09:06 Fekete öves, Veterán
Szerinted. Volt szerencsém találkozni vele nemrég, hidd-el, nem nettó baromság az, hogy MINDENKI azt szeretné, hogy LT ici-picit kinyissa a pénztárcáját. Eddig jogos volt zárva tartania, ám Bódog személye garancia a szakmai előrelépésre, az új stadion pedig a fantasztikus hangulatra, ez kettő együtt a hazai posványba igen komoly dolgokra lenne képes.
A pillanat most jött elő, vagy megragadja a lehetőséget, vagy nem, mindkettő jogában áll.
29. duke |Válasz erre: 9. Bobák Kornél
2017-12-07 09:04:01 Barna öves, Tag
Szerintem ebben most nincs igazad.

Az elején Bódog meg tudta lepni az ellenfeleket az újszerű játékkal, de aztán ezt elég hamar kiismerték. Azért nem játszunk élvezetes meccseket, mert már mindenki tudja, hogy ellenünk kivárásra kell játszani, és hosszú labdákkal befuttatni a gyors támadókat a védelmi vonalunk mögé. Nem atomfizika, ezt még a magyar edzők többsége is le tudja oktatni. Stabil csapatvédekezéssel lehetne tenni ellene, de ehhez kellene egy olyan játékos, aki már nincs itt. A Videoton elleni meccs után leírtam, hogy semmit nem ér, ha hatvan percig mi játszunk a legszebben az egész bajnokságban, a maradék harmincban meg megvernek minket. Ezt Tamás is belátta, és próbált valamit változtatni, visszább vettünk a letámadásból, nem is tudtak úgy megkontrázni, de - úgy néz ki - közben kihúztuk a saját méregfogunkat is. Nyertünk három meccset, de a Vasas meg a Honvéd azóta csak még mélyebbre ásták magukat, a Halinál meg edzőt is cseréltek. Nem lehet pontosan megmondani, mennyire mi vertük meg őket, és mennyire ők saját magukat.

Bódog kezdő vezetőedző, a taktikai repertoárja sajnos nem túl bőséges. Igazából egy taktikát tud jól játszatni, és azzal vagy nyerünk, vagy nem. De ez a rendszer egy Mevoungu-féle játékos nélkül nem működik. Ha ő nem megy el Felcsútra, szerintem stabil negyedik helyen lehetnénk. Kísérletezik Tamás különböző dolgokkal, de tulajdonképpen vakon tapogatózik. Ahogy írtam, nem derült ki valójában, hogy azon a három nyert meccsen az ő változtatásai jöttek be, vagy az ellenfelek voltak teljesen inkompetensek.

Makrai és Nono kapcsán: korábbi teljesítményük alapján én is szívesen látnám mindkettejüket a csapatban, de nyilván nem véletlen, hogy Bódog nem, illetve csak kevéssé szerepelteti őket. És abban is biztos vagyok, hogy szemtől szemben részletesebben kifejti nekik, hogy mit és miért vár el tőlük. Ez meg, hogy "egyszer a sárba döngöli Bacsát, aztán mégis beteszi a csapatba" kifejezetten csúsztatás. Megmondta, hogy Pepe azért nem játszik, mert az NB II-ből visszajőve, ahol ugye szintén nem játszott, nem érezte rajta a bizonyítási vágyat. Aztán Bacsa elkezdett gólokat rugdosni a tartalék csapatban, és Tamás közölte, hogy ezzel, és az edzéseken nyújtott munkájával megdolgozott azért, hogy visszakerüljön az első csapatba. Szerintem ez egy teljesen követhető és korrekt dolog.

Fiatalok: ebben alapvetően egyetértünk, a legutóbbi meccsen szegény Óvári nettó emberhátrány volt, ahogy bejött Bacsa, lett értelmezhető támadójátékunk. Fiatalnak pedig kell lennie a pályán, mert különben nincs pénz. Szerintem is ki lehetne valaki mást próbálni. Itt a kérdés az, hogy hol? Az NB II-ben mondta valaki tavaly, hogy azt kell mérlegelnie a csapat összeállításánál, hogy a kvótafiatalok hol okozzák a legkevesebb kárt. Lehet Bódog is így van vele, hogy még mindig jobb Óvári, mintha valaki mondjuk a védelemben "bénázna".

A lényeg: akkor fogunk tudni - szerintem - stabilan jó és eredményes játékot mutatni, ha:
1. szerzünk egy megfelelő védekező középpályást (Kamerunban kéne körülnézni, onnan erre a posztra elég jó embereket sikerült szereznünk eddig is),
Vagy
2. Bódog ki tud találni egy olyan taktikát, ami a jelenlegi kerettel is sikeresen alkalmazható.

A második nyilván olcsóbb, de sokkal nagyobb lutri, mert mint írtam, egyáltalán nem biztos, hogy Tamás képes lenne rá.
28. szaky
2017-12-07 09:00:36 Barna öves, Fanatikus tag
Sok pont ment el a bírókon, a szerencsén, és persze a rutintalanságon. Ez a keret simán lehetne a 4-ik is ha csak 6 olyan pontot számolok amit elvettek tőlünk, vagy mi nem voltunk elég profik, hogy ezeket begyűjtsük. Tudom a tavasz legendásan szar nálunk, de most simán lehet egy jó szezont futni, talán ha 2-3 játékos jönne, akik valóban erősíést jelentenek, akkor nemcsak a középszerűségről beszélnénk a szezon végén.
27. birodalmi-lepegeto* |Válasz erre: 26. Bobák Kornél
2017-12-07 08:46:03 Fekete öves, Veterán
Csak tippek, de nem képesek folyamatosan jó teljesítményre? ( mint az nb1ben játszók 90%-a). Bódog fociban húsz éven keresztül hozzászokott a német munkamorálhoz és teljesítéshez az nb1től magasabb szinten. Igaz számtalanszor elmondta, hogy jó a játékosok hozzáállása, de lehet a keret többsége "edzésmenő", így meccseken meg sorra maradtak ki a helyzetek.
Azóta az ellenfél is jobban készül ránk? Friss volt az alapozás hatása, szezon elején ki voltak tisztulva a fejek? Játékosok többsége alkalmatlan lenne erre játékra ?
A Kocsis, Forgács, Bacsa, Óvári, Oláh, Tóth elég esélyes, hogy életében először találkozott ezzel a taktikával és játékfelfogással, és a többieknek is 4 hónap előnyük volt a görög kivételével.
Nyilván rá lehet fogni, hogy foci az foci, nem mérnökség ez, meg tanulja meg ez a dolga, de ha 15-20 éven keresztül tanultak/csináltak valamit, majd jön egy edző, aki alapjaiban akarja átállítani a fejeket az nem megy egyik hétről-hónapról a másikra. Tanulási folyamat meg az élet minden területén döcögős, pláne ha másik 16 emberrel kell összehangolni az egészet.
26. Bobák Kornél* |Válasz erre: 25. dfcwolf
2017-12-07 08:32:20 Fekete öves, Veterán
Amikor idegenben játszottuk az első négy fordulót, és jöttek az eredmények jó játék mellett, akkor is ez volt a véleményed? Akkor mostanában miért nem tudunk úgy játszani?

Első  < 2 3 4 56 7 8 9 > 

Banner
Mégsem


Üzenet küldése...