Banner

Agyrém! Maszkban játszották le a spanyol kézimeccset

Szerző: Jáborcsik András | 2020-10-11 17:06:00

Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy zárt terekben maszkot kell hordani, ám eddig a sportolók – játék közben – mellőzhették a védőeszköz használatát. Azonban a helyi szabályozások miatt egy spanyol élvonalbeli kézilabdameccsen a játékosok kénytelenek voltak maszkban pályára lépni – ilyet eddig még nem láttunk.


A nemzetisport.hu számolt be róla, hogy Spanyolország Castilla y León autonóm közösségében úgy döntöttek, hogy minden testi kontakttal járó, zárt térben megrendezett sportesemény során szombattól a sportolóknak is viselnie kell a maszkot mérkőzés közben is. Így a szombati Ademar León–Sinfín bajnoki meccsen sem volt más választás.



Habár mindkét csapat edzője tiltakozott a szabály ellen, nem volt mit tenni. A kézilabdázók maszkban léptek pályára, a játékvezetőnek a maszk alatt kellett fújnia a sípot – írja az El Mundo.

A hazaiak mestere, Manolo Cadenas abszurdnak és furcsának nevezte a döntést.

„Túlterhelt vagy, nem úgy veszed a levegőt, mint máskor, éppen ezért ajánlott eltávolítani a maszkot sportoláskor. Nem normális, hogy a Barcelona–Valladolid meccset maszk nélkül játszották le (ezt a mérkőzést a szabályozás alá eső területen kívül játszották le – a szerk.), nekünk meg fel kellett venni.”

A vendégek edzője, Víctor Montesinos sem örült az új rendszernek.

„Szürreális ez a helyzet, a játékosok össze vannak ragadva hatvan percen át, közvetlen kontaktban vannak egymással, a maszk aligha állít meg bármit ilyen helyzetben. Talán más intézkedéseket kellene bevezetni, vagy hagyni egy kis teret ahhoz, hogy hozzászokjunk.”


Az Ademar 31–23-re megnyerte a meglehetősen szokatlan meccset.


Tovább a nemzetisport.hu-ra >>>>>>


forrás: nemzetisport.hu, youtube.com




Mutasd a teljes cikket
És ezt olvastad már?
Banner
Hozzászólások

Első  < 3 4 5 67 8 9 10 11 >  Utolsó

74. johny* |Válasz erre: 66. szaky
2020-10-13 11:56:27 Fekete öves, Veterán
"A tudomány maga a kételkedés"

No, ezt még nem hallottam. :) Kifejtenéd?
2020-10-13 11:41:08 Fekete öves, Veterán
Mind attól függetlenül, hogy mély tiszteletem az orvosoké, de szerintem ott ment el ez az egész, amikor kettévált az orvoslás, és a gyógyászat. A mai orvosok java része - mert vannak kivételek, nem általánosítok - műtét hegyek hova legyek, mert a love ebből jön. De nem gyógyítók. A háziorvos is az antibiotikumnál tovább kevés az amelyik lát. A gyógyászat, meg a legmenőbb iparág "lett". Régen is meg lettek fizetve az orvosok, csak akkor nem készpénzben fizettek, hanem bármi másban - pl.: terményben húsban, házi állatban stb. -. Meg ugye voltak olyanok akiket úgy hívtak "füves" ember, akik a hitviláguk miatt szaratták be az embereket, és annyit mondtak, hogy a rossz szellemek miatt, ezt és ezt elviszem a házból (lásd Indul a bakterház, piócás ember). Nyilván a parasztnak is meg volt a magához való esze, és rájött egy idő után, hogy úgy át van baszva mint egyszer, de mondjuk ha a gyerek beteg lett, vagy az időseket valami baj érte, úgy is megint az orvoshoz fordult, vagy akár a másikhoz. Viszont akkor azért tudták azt, hogy milyen nyavalyára mi jó, akár a paraszt, akár mind a kettő. Tény, és azt is hozzá kell tenni, hogy a régi időkben azért bőven szívósabbak voltak az emberek.
2020-10-13 11:29:40 Fekete öves, Veterán
A magyar etimológiai szótár alapján:
Orvos: ‘a gyógyítás egyetemileg képesített szakembere’. Származékai: orvosi, orvosol, orvosló, orvoslás, orvoslat, orvosság, orvosságos.
Vitatott eredetű szó. Lehet, hogy -s eleme denominális névszóképző, amely foglalkozást jelöl. Ez esetben az urvu-, urvo- alapszó kétféle előzményből magyarázható: finnugor varpa (‘varázslat, bűvölés’), vagy ótörök oru (‘betegség’). Az előbbi példái: finn arpa, arvan (‘sors, varázsvessző’), észt varp (‘rontás’); az utóbbié: kun agrah, kirgiz oru. Lehet az is, hogy az ~ magyar szempontból tőszó, és ótörök eredetű: ujgur arviscsi (‘varázsló’); a varázslás és gyógyítás a nomád kultúrfokon rokon ténykedés.
71. betyarok |Válasz erre: 69. dudik-attila
2020-10-13 11:12:10 Fekete öves, Őstag
Igaz. A oártoskodás az igazság ősi ellensège. Bedobnak valamit, amin vèrre menő vita megy, S közben nem is az a lènyeg. S mèg az is mindegy,.melyik oldal mellett kakaskodsz, fő, hogy foglalja állást, utáld,.nèzd le, haragudj a másik fèlre. Akkor már csak egy jelszó, egy zászló kell ès olyanra is kèpes vagy, amitől alapból iszonyodtál.
70. betyarok |Válasz erre: 67. mr-d
2020-10-13 11:06:10 Fekete öves, Őstag
Azt kène tudnunk, mióta használjuk az orvos szót?
Samanhegynek igaza van abban szerintem, hogy a nyelv követi a hatalmi, politikai szándèkot. Fontossá ès jelentèktelennè is tehet dolgokat.
Èdesanya-anyu, muter. Ünnep-fesztivál. Ez utóbbi al kapcsolatban mindig kiráz a hideg a "Rózsa Sándor fesztivál" kifejezès hallatán...!!!
2020-10-13 10:57:24 Piros öves, Őstag
Sokkal kevesebb lenne a "vírus tagadó", meg a konteo hívő, ha olyan intézkedések lennének, olyan adatokat hoznának nyilvánosságra, amikrol egyértelmű, hogy igaz és korrekt.
Csak a gond pont az, hogy az irányító hatalmaknak pont nem érdekük a pontos tájékoztatás. Pont az a lényeg, hogy folyamatosan bizonytalanságban létezz. A média minden erejét felhasználják erre.
Annyit tehetünk, hogy megvizsgáljuk: biztosan így van ez? És az? És amaz? És ezzel el is érték a céljukat.
Részemről annyi teszek, hogy nulla, azaz nulla híreket olvasok, és nem engedem, hogy hasson rám mainstream média. És, ami érdekes és megbecsülendő, hogy munkatársaim is így gondolkodnak. A fontos hírek valahogy mindig időben eljutnak hozzám. Így is.
Bocs, ha hosszú voltam...
Peace.
2020-10-13 10:55:42 Fekete öves, Őstag
A lokal ès samanhegy szurkolótársunk vitája sem vèletlen. A beteg nèzöpontjából a mai társadalmunkban az orvos arroganciájával, gőgössègèvel, társadalmi pozíciójával nem mint Gyógyító jelenik meg. Van kivètel bőven, de ez az általános, amit az egèszsègügyi rendszer is támogat.
Sajnos a holisztikus szemlèlet, amit tanítanak az egèszsègügyben, lassan ideává válik, a politika ès főleg a gyógyszeripar diktál. Az orvosnak is nehèz, ha èrdekli a gyógyítás.
Az is igaz, hogy más törzsi viszonyok közt gyógyítani, mint egy nagyvárosban, de a gyógyítót ott is megfizetik.
67. mr-d |Válasz erre: 59. samanhegy
2020-10-13 10:48:49 Fekete öves, Őstag
A magyar őstörténetben és a magyar nyelv kialakulásában vannak bizonytalanságok, de laikusok számára is megállapítható -pl. a Halotti beszéd alapján- a jelenleg beszélt magyar nyelv folyamatossága az ómagyarral. Az orvos szónak semmi köze az "orv"-hoz, mielőtt bárki komolyan venné az okfejtést.
66. szaky |Válasz erre: 61. lokal
2020-10-13 10:48:47 Barna öves, Fanatikus tag
Miért nincs tudományos vita akár nyilvánosan is?
A tudomány maga a kételkedés, miért nincsenek a mainstream médiában világhírű tudósok akik nem az aktuális politikai passat szelet fújják?
Őket miért nem láthatjuk, hallhatjuk?
Miért politikusok döntenek, miért nem szakemberek?
65. betyarok |Válasz erre: 61. lokal
2020-10-13 10:19:58 Fekete öves, Őstag
A hiteles statisztika az, amit èn hazudok. (Churchill)
Aki egèszsègügyi szakember, bár alapból máskènt közelítheti meg a dolgot, annak sem szabad csodálkozni, hogy elmèletek születnek, hisz e mostani járvány körül szembetűnően rengeteg a bizonytalanság, az ellentmondás.

Első  < 3 4 5 67 8 9 10 11 >  Utolsó

Banner
Mégsem


Üzenet küldése...