Banner

Hangpróbát is tartottunk az új stadionban

Szerző: Jáborcsik András | 2017-10-06 21:07:00

A Market Zrt.-nek köszönhetően szeptember 19-én illetve 26-án újabb 30-30 diósgyőri szurkoló tekinthette meg testközelből az épülő arénánk építkezését.

A második, 26-i bejárásra azért kerülhetett sor, mert a Market Zrt. munkatársai olvasták a honlapunkon, hogy milyen sokan lemaradtak az első túráról, ezért az ő kárpótlásukra rögtön lehetőséget adtak egy újabb stadionlátogatásra. Köszönet érte!


Ezúttal Mohacsek Károly építésvezető volt a kalauzunk, aki a stadiontúra előtt ajándékkal kedveskedett két születésnaposunknak, Balogh Attilának és Soltész Zoltánnak.

A szeptember 19-i csoport

A szeptember 26-i csoport


Az aréna töltőn keresztül a nézőtérre érve kísérőnk elmondta, hogy jelenleg a pályának az alépítmény része, az esővíz-elvezető készül. A hosszanti irányban kiásott gödrökben, a pálya közepétől a két vége irányában halad a főgerinc, onnan megy el a két oldalra a kivezető kutakhoz. A gödrökben dréncsövek vannak lefektetve. Épp akkor öntötték le teherautóról a szűrőrétegként szolgáló anyagot, amelyre geotextília kerül, majd a pályafűtés, végül a termőréteg elhelyezése következik.


A szeptember 26-i stadiontúra alkalmával már a pályafűtés csövezését kezdték el éppen lerakni a szakemberek. Mit mondjunk, elég érdekes látvány volt a piros színben pompázó pálya. (A lenti fotón a déli lelátó előtt már látszódnak a piros fűtéscsövek)


A pálya locsolásával kapcsolatos érdeklődésünkre azt a választ kaptuk, hogy a főépület alatt, a játékos kijáró mellett jobbra és balra, a két-két raszter között található négy darab ciszterna, ami összegyűjti az esővizet. Ezek nem kerültek besüllyesztésre a talajba, hanem közvetlenül a lelátó alatt helyezkednek el. Azért kerültek így beépítésre, mert a lelátó alatt adott volt a tér. A ciszternákban a szintszabályzók úgy lesznek beállítva, hogy ha nem megfelelő szintet érzékelnek, akkor a fúrt kutakból fogják megtáplálni a rendszert. Mivel Magyarországon eléggé váltakozó az időjárás a csapadék mennyisége szempontjából, száraz idő esetén a kútból táplálják majd az öntözőrendszert.

A kutak hozamát illetően azt a tájékoztatást kaptuk, hogy több próbafúrást is végeztek, ahol mérték a hozamot és az alapján lett meghatározva, melyik kutak maradnak meg végül.

Láthattuk, hogy fölöttünk már elkészült a tető, a két sarokban már állnak a kivetítők tartószerkezetei és láthattuk a világítótestek tartószerkezeteit is, amelyeknek köszönhetően fényárban úszik majd az aréna.


Az északi lelátón tartottunk egy hangpróbát, majd elénekeltük a „Harmincan vagyunk” kezdetű dalt.


Az építésvezető elmondta, hogy a stadion az úgynevezett kerengő révén három oldalon, a főépület kivételével körbejárható lesz. Ennek a szintjén lesznek a média kiszolgáló helységei, ezért ez a rész lezárásra kerül majd. A kerengőben már elkezdték felszerelni a korlátokat.

Mohacsek Károly megmutatta nekünk azt a hat méter széles polikarbonát fényáteresztő sávot, amely a tetőszerkezetnek a pálya felőli oldalára van felszerelve. Ennek az a funkciója, hogy átereszti a természetes fényt, így jó időben nem kell majd mesterségesen táplálni a gyepszőnyeget.


Stadionvilágítással kapcsolatban kiemelte, hogy azt még a fű telepítése előtt fel kell szerelni, mert utána már nem lehet munkagéppel közlekedni a pályán.

Egyik szurkolótársunk a kispadok kialakításáról érdeklődött. Kérdése arra vonatkozott, vajon süllyesztett vagy normál kivitelű kispad lesz-e és milyen székekkel kerül majd felszerelésre.
A válaszból megtudhattuk, hogy ha süllyesztett kivitelű lenne, akkor már elő lenne készítve neki a süllyesztés, ebből következően normál lesz. Arról, hogy milyen székek lesznek a kispadokon, még egyeztetések folynak.


Egyik szurkolótársunk azt tudakolta, hogy a vasszerkezetek gyártása Magyarországon történik-e? A válaszból megtudhattuk, hogy itthon gyártják őket, több darabban érkeztek, és itt a helyszínen rakták össze őket és emelték be a helyére.

Következő állomásunk a készülő vizesblokkok és büfék megtekintése volt. Az illemhelyeknek külön bejárata és kijárata van, hogy körbe lehessen járni őket. Így remélhetőleg nem alakul majd ki tumultus. Ezek elkerülése érdekében bármelyik oldalon be lehet majd menni és ki is lehet jönni. Megtudhattuk azt is, hogy a büfékbe LED TV-k lesznek elhelyezve, hogy a közvetítést ott is nyomon lehessen követni.


Károlytól azt is megtudhattuk, hogy a Gomba áttelepítésre kerül egy új helyre a Kilencedik utca felé. Ahogy látható is volt, már elkezdték lebontani a diósgyőri szurkolók számára oly sok kedves emlékeket idéző kis épületet, de Károly ígéretet tett arra, hogy minden erejükkel arra törekednek, hogy valamennyi eredeti anyagot fel tudjanak majd használni az áttelepítés során.


Az északi lelátó alatti részen, az Andrássy utca felé eső részen levő épületen folyó munkálatokat megtekintve tájékoztatást kaptunk arról, hogy itt kap helyet majd egy nem meccsnapokon is folyamatosan nyitva tartó vendéglátóhely, a szurkolói bolt és a múzeum is. Az épület külső oldalán végig egy függönyfal lesz, tehát az Andrássy utca felől teljesen belátható lesz. Az épülettől egészen a Bakter kocsmáig egy közösségi tér, egy sétány kerül kialakításra.


Innen a főépület irányába vettük az irányt, de útközben egy pár pillanatra megálltunk a stadion észak-nyugati sarkánál. Itt kísérőnk felhívta a figyelmünket a sarkon található nagy alaplemezre, amely a beléptető kapuk alaplemezeként funkcionál.

A beléptető kapukra vonatkozó kérdésre azt a választ kaptuk, hogy hasonló, forgó villás kivitelű lesz, de modernebb változatban, mint a régi stadioné volt.

A főépületbe sajnos nem tudtunk bemenni, mert a földszinti rész éppen feltöltés alatt állt és munkagépek mozogtak benne. Kísérőnk, akinek egyébként a főépület kivitelezése a fő szakterülete, elmondta, hogy a gépészeti munkálatok kb. 75 %-os készültségi fokon állnak, de hasonló jó szinten állnak a villamossági alapszerelésekkel is. Ez utóbbi a betáp’ kábelek, a főkábelek telepítését, behúzását és a kapcsolószekrények elhelyezését jelenti.

Az építkezésen jelenleg 250-300 munkás dolgozik, de szinte minden szakterületen tudnának alkalmazni még szakembereket.

Az építésvezető azzal folytatta, hogy a főépület homlokzata három szekcióból fog állni és az egyes szekciókat egy szálcement burkolat fogja elválasztani egymástól. A legfelső szinten egy lamellás esővédő szerkezet lesz, alatta függönyfal, alul pedig egy színezett dryvit rendszert fogunk látni. A homlokzat színe világos szürkés-fehér átmenetű lesz majd. Továbbmenve, ahol a homlokzat kiemelkedik, oda fog felkerülni egy nagy DVTK logó.

Az esővíz elvezetésére vonatkozó kérdésre válaszolva Károly elmondta, hogy a tetőre zúduló esővizet a négy sarki pilonra felrögzített esőelvezető csatornákon vezetik le, amelyek a felszín alatt bekötnek a csapadékvíz elvezetésére szolgáló gerincvezetékbe.

A déli oldali lelátóhoz érve ismét felmentünk a nézőtérre, majd átsétálva a napos oldalra, szemből tekinthettünk rá a főépületre. Ennek első szintje lesz a VIP terasz. Ha jó idő van, akkor kint is meg lehet majd teríteni és állófogadásokat lehet tartani, közben pedig nézni a meccset. A második szinten SKY-BOX-ok lesznek, végig üvegfallal és két sor lelátóval. A felső szint – amint azt a kerengővel kapcsolatban már említésre került - a média szintje lesz, itt lesznek a televíziós és rádiós közvetítő állások, illetve innen tudósíthatnak majd az újságírók.


A stadiontúra végén a kijárat felé menet egy közös fotó erejéig még egy pillanatra megálltunk a beléptetőkapuk helyénél. Ott jártunkkor már látszódtak kapuk aljzatai. Megtudtuk, hogy egy sarokban négy darab beléptető kapu lesz, ami azt jelenti, hogy a hazai szurkolók beléptetésére összesen 12 darab kapu szolgál majd.


Ugyanitt mutatta meg nekünk az építésvezető a stadion díszkivilágítására szolgáló elemeket. Eszerint a pilonok tetejére kettő darab U-szelvény kerül felszerelésre, erre fognak rácsúszni a 9 méter hosszú lámpatestek, amelyek belsejében futó LED-szalagok fogják megvilágítani a külső teret.


Remélhetőleg, a következő stadionbejárás alkalmával már a gyepszőnyeget is testközelből csodálhatjuk meg!


Ez az összefoglaló nem jöhetett volna létre "grosser" szurkolótársunk segítsége nélkül! Nagyon hálásak vagyunk neki érte!

És természetesen köszönjük a fotókat Max-nak!








Mutasd a teljes cikket
És ezt olvastad már?
Banner
Hozzászólások

 < 12 3 4 > 

22. kerecsen |Válasz erre: 16. colombuslaci
2017-10-07 09:55:32 Piros öves, Őstag
És erre most jöttek rá? Hogyan tett ajánlatot annak idején a Market, ha az egyik legjelentősebb építési anyag árát nem egyeztette a gyártóval? Itt valami nagyon bűzlik! A füvesítés meg már későnek tűnik.
21. grosser |Válasz erre: 20. portugal
2017-10-07 09:40:16 Piros öves, Veterán
Természetesen fű = gyepszőnyeg, ne kötekedj, egyébként örülök, hogy előkerültél végre, merre kóboroltál? :)
20. portugal |Válasz erre: 19. grosser
2017-10-07 09:36:36 Barna öves, Őstag
Ha mondjuk tavasszal ültetik mikor lesz belőle fű? Mondjuk nem vagyok kertész -se-, de ősszel szoktuk az ilyesmiket ültetni. 16 milliárdból füvön mehetnénk a holdig. Azt nem vágom miért nem gyepszőnyeget raknak. Lehet kapni minden felé.16 milliárdból füvön mehetnénk a holdig
19. grosser |Válasz erre: 16. colombuslaci
2017-10-07 08:49:36 Piros öves, Veterán
Ha ez igaz, kicsit durva számok ezek. Melyik cég is gyártja az aluhabot? Valami felsőzsolcai Aluinvent, és ki is annak a cégnek az ügyvezetője? Valami Szabó Tamás, nagyon ismerős a neve...!
18. wexeye - a fű szerintem még október hónapban "beültetésre" kerül, bár felmerül bennem a kérdés, hogy jó ötlet-e az, hogy tél előtt füvesítsünk, nem lenne-e jobb tavasszal?
De ha február 8-a az átadás időpontja, akkor erre nincs esély, csak bízhatunk benne, hogy a friss zöld gyep túléli a telet, ami az utóbbi időkben elég kemény hideggel járt.
18. wexeye
2017-10-07 08:41:46 Fekete öves, Őstag
Nem lesz aluhab,múzeum,nincs még fű,nem lett Vasút pálya... Igazi magyaros történet. De mi csak kussoljunk,tapsikoljunk,hogy lesz egyáltalán. A jegyáraknál sírni fogunk... A második meccstől meg leszünk 4ezren
17. wexeye
2017-10-07 08:41:43 Fekete öves, Őstag
Nem lesz aluhab,múzeum,nincs még fű,nem lett Vasút pálya... Igazi magyaros történet. De mi csak kussoljunk,tapsikoljunk,hogy lesz egyáltalán. A jegyáraknál sírni fogunk... A második meccstől meg leszünk 4ezren
2017-10-07 08:31:17 Citromsárga öves, Tag
Egymilliárdot kérnek az aluhab borításért.... A többi csak duma..
15. grosser
2017-10-07 07:54:05 Piros öves, Veterán
Jó a cikk, gratulálok. A hangpróba meg szuper volt, főleg a "Harmincan vagyunk...." kezdetű. :)
14. Bobák Kornél* |Válasz erre: 13. pusi1981
2017-10-07 06:35:29 Fekete öves, Veterán
Mostanában a stadionok olyan szponzorok nevét veszik fel, amelyik cégek aztán az üzemeltetést is végzik, sőt más országokban akik akár építik is. Az üzemeltetés sem lesz kis költség, a Duna Arénáét sem vállalta senki. Az meg majd kérdés, hogy bérleti díjként mit fognak felszámítani. A Hell ebből a szempontból veszélyes, főleg ha a klubot is akarnák, mert akkor lennének ellentétes érdekek Leisztingerékkel.
13. pusi1981
2017-10-07 03:59:52 Lila öves, Tag
Aluhab nem lesz! Nem kepesek ilyen mennyisegben egyforma minosegu aluhab tablat legyartani,ezert a boritas mas anyagbol fog megvalosulni!

Es igen az arena nagy valoszinuseggel a HELL nevet kapja majd.

Moderálva: 2017-10-07 09:11:09

 < 12 3 4 > 

Banner
Mégsem


Üzenet küldése...