Lásd azt, amit Messi! – forradalom a sportközvetítésekben

Szerző: objektív | 2019-08-28 15:29:00

Farkas Máté

A következő néhány évben jelentős újítások jelennek meg a sportközvetítésekben. A játékos szemszögéből való visszajátszás technológiája már fejlesztés alatt áll, és hamarosan az okostelefonnal vagy a távirányítóval is kiválaszthatjuk majd, hogy kinek a nézőpontjából szeretnénk újra látni egy-egy gólhelyzetet vagy vitatott szituációt. Az Intel fejlesztésének egy részterülete, a TrueView már most elérhető az NFL-ben, az NBA-ben és néhány spanyol, valamint angol csapatnál: ők készítik például a La Liga-közvetítések során már többször megcsodált 360 fokos visszajátszásokat is. A szurkolók által elvárt folyamatos megújulásról és az informatikai vívmányok sportba való beemeléséről Tom Hinest, az Arsenal saját tartalmakért felelős vezetőjét és Jonathan Levene-t, az Intel sportrészlegének üzletfejlesztési igazgatóját hallgattuk meg a SportsPro Live konferencián. - írja a nemzetisport.hu oldala.


(Fotó: virtualreality.com)

Szokjunk hozzá: a topklubok már tartalom-előállító vállalatok

„A sportklubok mindig is szorosan kapcsolódtak a médiavállalkozásokhoz. A korábbiakhoz képest a különbség most az, hogy már sokkal szélesebb célközönséggel dolgozunk, rengeteg csatornán kell egyszerre kommunikálnunk. Az alaptermékünk természetesen a futball, de a digitális eszközök megjelenésével a legfőbb feladatunk a saját felületeink folyamatos frissítése. Valójában tehát úgy működünk, mint egy tartalom-előállító vállalat” – az idézet Rafael de los Santostól, a Real Madrid digitális kommunikációs felületekért felelős igazgatójától származik, aki 2017-ben fogalmazta meg az azóta csak tovább erősödő átalakulási folyamatot.

Nem újdonság, hogy a sport szerte a világon, napi szinten beszédtémát szolgáltat és szélsőséges, erős érzelmeket vált ki az emberekből. Az internet, majd a közösségi média és az okostelefonok megjelenése, tömeges elterjedése viszont hatalmas változást hozott a sportfogyasztási szokásokba, egyrészt a kommunikációs csatornák, másrészt a tartalmakat előállító források szintjén, és sokkal szerteágazóbbá vált az, hogy hol, mikor és milyen sport témájú anyagokat igényelnek a szurkolók. Fontos változás az is, hogy a klubok, a ligák, a szövetségek és a sportolók is önálló szereplői lettek annak a végletekig túlzsúfolt információs térnek, ahonnan az érdeklődő kedvére válogathatja ki a számára hiteles és nem utolsósorban szórakoztató információkat.

Az elérés és az ún. „engagement-mutató” (röviden: a lájkok, megosztások, hozzászólások és követések összessége) a siker mércéje lett, az erőforrások mozgatórugójává vált. Hogy mennyire komolyan veszik ezt az őrült tempóban fejlődő területet, azt Gianni Infantino FIFA-elnök is nyilatkozata is megerősíti: 2018-at a szervezet digitális forradalmi évének nevezte, és a labdarúgó-világbajnokságra készülve kiemelt figyelmet fordítottak a közvetítések mellett az online médiában megjelenő saját tartalmak generálására. Mivel a futballszurkolók csupán egy százaléka tudja a helyszínen követni az eseményeket, magától értetődő, hogy a kevésbé szerencsés többséget is a lehető legprofibb módon igyekeztek kiszolgálni.

Ennek módját a hagyományos médiaközvetítések mellett a digitális csatornák új szintre emelésében látták. Számításuk az eredmények alapján sokszorosan bejött: a FIFA közösségi platformjain elért engagement-mutató több mint 750 milliárdnál állt meg a világbajnokság végére, ami minden szinten óriási eredménynek számít.

Őrült verseny a globális figyelemért

A kérdés tehát nem az, hogy érdemes-e a digitális területekbe erőforrást befektetni a sportüzletben érdekeltek részéről, hanem hogy ezt hogyan tegyék. Az egyre szétaprózódó szurkolói figyelem felkeltéséhez és megtartásához a folyamatos innováció a kulcs. A közösségi médiában megjelenő tartalmak előállításán egyre komolyabb stábok dolgoznak, egyre kifinomultabb technológiai újításokkal.

Olvasd el a teljes cikket>>>

forrás: nemzetisport.hu

Támogatom az amigeleken.hu oldal munkáját 500 forinttal:
És ezt olvastad már?
Hozzászólások
9. vebgy
2019-08-30 19:51:44
Ja..tartalom-előállító vállalatok...ezt utálják sokan még a gazdagabb országokban is...a pénz mindenhatóságát...
8. samanhegy |Válasz erre: 7. samanhegy
2019-08-29 15:28:26
Az elüzletiesedésről már nem is beszélve...meg a digitális kütyük, stb.
7. samanhegy |Válasz erre: 6. johny
2019-08-29 14:38:30
Az a legegyszerűbb, ha visszaemlékezel (vagy visszanézed) egy focimeccsre mondjuk minimum húsz évvel ez előttig. Mind a futball stílust, mind a szurkolást tekintve. Amúgy nem hinném, hogy ezt nem tudnád mitől modern ma egy foci.
6. johny |Válasz erre: 5. samanhegy
2019-08-29 14:29:58
Fogalmam sincs. Ezért kérdezem. A szlogent ismerem, csak nem tudom mi a tartalom mögötte.
5. samanhegy |Válasz erre: 3. johny
2019-08-29 14:27:35
Hát, sejtheted. De biztos nem ilyen.
4. samanhegy |Válasz erre: 2. totalrecar
2019-08-29 14:25:11
:DDD Hát igen, azzal már mind elégedettek lennénk!
3. johny |Válasz erre: 1. samanhegy
2019-08-29 07:56:13
Milyen lenne a nem modern foci?
2. totalrecar
2019-08-28 23:27:27
Nekem annyi is elég lenne, ha a Diósgyőri stadionban a kivetitőn vissza játszanák a gólokat, érdekesebb jeleneteket!
1. samanhegy
2019-08-28 19:15:16
AGAINST MODERN FOOTBALL!
Banner
Mégsem


Üzenet küldése...