Egy sportoló számára elengedhetetlen a jó alvás

Szerző: objektív | 2021-10-20 15:57:00

A jó alvás, fizikai, szellemi és mentális egészséget biztosít (x)


Természetesen, mindenkinek szüksége van a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásra, de a sportolóknak különösen, hiszen elemi, hogy maximális mentális fókusszal, fizikai állóképességgel és edzettséggel rendelkezzenek. A rendszeresen sportoló embereknek fokozottan ügyelniük kell a hidratációra és az egészséges táplálkozásra is, illetve a már említett elegendő alvásra. Ha csak egy dolog nem kielégítő, akkor nem tudnak maximális teljesítményt nyújtani a versenyeken. Mutatjuk, hogy miért is olyan lényeges az alvás a sportolók számára!



Az alvás fontossága

Az alvás tehát jelentőséggel bír a sportolók életében. A jó alvás, fizikai, szellemi és mentális egészséget biztosít. Lehetővé teszi az éjszakai regenerációt és az immunrendszer megerősödését. Egy kipihent éjszaka után jobb lesz a teljesítmény, a koncentráció és sokkal fittebbnek is érezheti magát az, aki rendszeresen sportol. Ezeket a pozitív hatásokat csak tovább erősítik az egészséges táplálékok és a rendszeres testedzés, a mozgás.

A mindennapos edzések, a versenyekkel együtt járó izgalmak megterhelőek lehetnek mind mentálisan, mind pedig szellemileg. Ezeket a negatív hatásokat a minőségi alvással nagyszerűen ki lehet küszöbölni. Hiszen mindenki tudja, hogy egy „átlag” ember is mennyire frusztrált, ha nem alszik eleget, de az éjszakai nyugtalan alvás is fokozza a stressz szintet. Ez egy sportolónál duplán veszélyes, hiszen a versenyek már önmagukban is megemelik a stressz szintet a szervezetében.

Sok kutatás zajlott azzal kapcsolatban, hogy az alvásnak milyen hatása van a teljesítményre. Nem csak civil embereket, hanem sportolókat is vizsgáltak és a vizsgálati eredmények is azt mutatták, hogy a napi legalább 7-8 óra zavartalan alvás, jelentősen megnöveli a teljesítményt, akár munkateljesítményről, akár a versenyeken nyújtott produktumról legyen is szó.

Az alváshiány nem csak az egészséget veszélyezteti, nem csak a betegségek kialakulásának kockázatait fokozza, hanem a sporttal kapcsolatos teljesítményt is jelentősen csökkenti. A kialvatlanság negatív hatással van a versenyen oly nagy jelentőséggel bíró képességekre és készségekre is.

A jó alvást csakis a jó ágy biztosítja

A minőségi és mennyiségi alvást csakis egy minden szempontnak megfelelő, kényelmes ágy biztosíthatja. Az ágy matraca és az ágyrács is meghatározza, hogy milyen éjszakai pihenésben lesz részünk. Az ágyrács voltaképpen egy matractartó, ami sokféle anyagból készülhet. Az ágyrács a matrac megfelelő szellőzését is biztosítja, és megfelelő támogatást nyújt az emberi testnek, amely szintén elengedhetetlen feltétele a kellemes és komfortos éjszaki alvásnak. Az ágyrácsok között válogatva mindenképpen olyat válasszunk, amely ideális ergonómiai támaszt nyújt a gerincnek.

A jó alvás és az egészséges életmód

Egy sportoló tisztában van azzal, hogy a teljesítmény fokozásában milyen fontos szerepe van a hidratációnak, az egészséges táplálkozásnak és vitaminok fogyasztásának. Ezekről még akkor sem szabad elfeledkeznie, ha éppen pihenőnapot tart, a versenyek előtti időszakokban pedig különösen lényeges minden apró részletre figyelni. Ezért lényeges, hogy a rendszeresen sportoló személy hátitáskájában minden, az egészséges életmóddal kapcsolatos holmi beleférjen. Egyes hátitáskák vizes palack zsebbel vannak ellátva és kifejezetten nagyméretű, a sportolói életmóddal kompatibilis hátitáskák is készülnek.


A fotó forrása: gpointstudio / Shutterstock.com

És ezt olvastad már?