Úgy tűnik, reklámblokkolót használsz :(
A weboldal üzemeltetését hirdetésekből tudjuk finanszírozni. Kérünk támogass minket azzal, hogy engedélyezed a reklámokat.
A weboldal üzemeltetését hirdetésekből tudjuk finanszírozni. Kérünk támogass minket azzal, hogy engedélyezed a reklámokat.
Farkas Máté
A következő néhány évben jelentős újítások jelennek meg a sportközvetítésekben. A játékos szemszögéből való visszajátszás technológiája már fejlesztés alatt áll, és hamarosan az okostelefonnal vagy a távirányítóval is kiválaszthatjuk majd, hogy kinek a nézőpontjából szeretnénk újra látni egy-egy gólhelyzetet vagy vitatott szituációt. Az Intel fejlesztésének egy részterülete, a TrueView már most elérhető az NFL-ben, az NBA-ben és néhány spanyol, valamint angol csapatnál: ők készítik például a La Liga-közvetítések során már többször megcsodált 360 fokos visszajátszásokat is. A szurkolók által elvárt folyamatos megújulásról és az informatikai vívmányok sportba való beemeléséről Tom Hinest, az Arsenal saját tartalmakért felelős vezetőjét és Jonathan Levene-t, az Intel sportrészlegének üzletfejlesztési igazgatóját hallgattuk meg a SportsPro Live konferencián. - írja a nemzetisport.hu oldala.
Szokjunk hozzá: a topklubok már tartalom-előállító vállalatok
„A sportklubok mindig is szorosan kapcsolódtak a médiavállalkozásokhoz. A korábbiakhoz képest a különbség most az, hogy már sokkal szélesebb célközönséggel dolgozunk, rengeteg csatornán kell egyszerre kommunikálnunk. Az alaptermékünk természetesen a futball, de a digitális eszközök megjelenésével a legfőbb feladatunk a saját felületeink folyamatos frissítése. Valójában tehát úgy működünk, mint egy tartalom-előállító vállalat” – az idézet Rafael de los Santostól, a Real Madrid digitális kommunikációs felületekért felelős igazgatójától származik, aki 2017-ben fogalmazta meg az azóta csak tovább erősödő átalakulási folyamatot.
Nem újdonság, hogy a sport szerte a világon, napi szinten beszédtémát szolgáltat és szélsőséges, erős érzelmeket vált ki az emberekből. Az internet, majd a közösségi média és az okostelefonok megjelenése, tömeges elterjedése viszont hatalmas változást hozott a sportfogyasztási szokásokba, egyrészt a kommunikációs csatornák, másrészt a tartalmakat előállító források szintjén, és sokkal szerteágazóbbá vált az, hogy hol, mikor és milyen sport témájú anyagokat igényelnek a szurkolók. Fontos változás az is, hogy a klubok, a ligák, a szövetségek és a sportolók is önálló szereplői lettek annak a végletekig túlzsúfolt információs térnek, ahonnan az érdeklődő kedvére válogathatja ki a számára hiteles és nem utolsósorban szórakoztató információkat.
Az elérés és az ún. „engagement-mutató” (röviden: a lájkok, megosztások, hozzászólások és követések összessége) a siker mércéje lett, az erőforrások mozgatórugójává vált. Hogy mennyire komolyan veszik ezt az őrült tempóban fejlődő területet, azt Gianni Infantino FIFA-elnök is nyilatkozata is megerősíti: 2018-at a szervezet digitális forradalmi évének nevezte, és a labdarúgó-világbajnokságra készülve kiemelt figyelmet fordítottak a közvetítések mellett az online médiában megjelenő saját tartalmak generálására. Mivel a futballszurkolók csupán egy százaléka tudja a helyszínen követni az eseményeket, magától értetődő, hogy a kevésbé szerencsés többséget is a lehető legprofibb módon igyekeztek kiszolgálni.
Ennek módját a hagyományos médiaközvetítések mellett a digitális csatornák új szintre emelésében látták. Számításuk az eredmények alapján sokszorosan bejött: a FIFA közösségi platformjain elért engagement-mutató több mint 750 milliárdnál állt meg a világbajnokság végére, ami minden szinten óriási eredménynek számít.
Őrült verseny a globális figyelemért
A kérdés tehát nem az, hogy érdemes-e a digitális területekbe erőforrást befektetni a sportüzletben érdekeltek részéről, hanem hogy ezt hogyan tegyék. Az egyre szétaprózódó szurkolói figyelem felkeltéséhez és megtartásához a folyamatos innováció a kulcs. A közösségi médiában megjelenő tartalmak előállításán egyre komolyabb stábok dolgoznak, egyre kifinomultabb technológiai újításokkal.
forrás: nemzetisport.hu