Banner

Sajtótájékoztató vágatlanul - 2. rész

Szerző: objektív | 2017-08-25 11:01:00

amigeleken.hu: A tavalyi bajnokság végén, abban a tíz fordulóban, amikor Te voltál a vezetőedző, az eredmények alapján a negyedik helyen végeztünk. A héten csináltam egy statisztikát a feljutásunk óta eltelt időszakra vonatkozóan az első hat fordulóról. Most ugyanúgy negyedikek vagyunk a tabellán. Lehet hat meccset követően egy amolyan részösszegzést kérni Tőled? A várakozásaidnak megfelelően tart a csapat helyezésben, játékban? Ott tartunk, ahova vártad a csapatot, van benned hiányérzet valami miatt?

Bódog: Hiányérzet van bennem, mert a helyzetek mindig megvoltak, nem rúgtuk be őket, egyedül a Balmazújváros ellen voltunk teljesen sansztalanok. Attól függetlenül, hogy nem szereztünk annyi pontot, mint ahányat lehetett volna, mert ahogy említetted, benne volt a két plusz győzelem a két döntetlen helyett, azt gondolom, hogy ezzel a csapattal ez nem egy rossz eredmény. Ha abból indulok ki, hogy ez a csapat, amikor idekerültem, egy kiesés ellen küzdő csapat volt. Félig halott állapotban volt, amikor elkezdtük a csapatot újjáépíteni. És hála Istennek, sikerült is. Ez a csapat azóta nem sokat változott, de én úgy gondolom, hogy játékban fejlődtünk. Természetesen, vannak hibák, mindig lehet javítani, mindig lehet fejleszteni egy csapatot, azon is vagyunk. A hibákat mindig látjuk, többé-kevésbé próbáljuk ezeket megoldani, több-kevesebb sikerrel, úgy gondoltam. Annak ellenére, hogy most a negyedik helyen állunk, ez egy pillanatfelvétel, kőkeményen kell tovább dolgozni, mert ez nem jelent semmit. Abban bízok és azért dolgozunk, hogy minden játékos és a csapat is fejlődjön, nem elfelejtve azért, hogy itt a keretet annyira nem változtattunk meg, mint más csapatoknál. A játékosok hozzáállásával és az akaratával mindenképpen elégedett vagyok.

amigeleken.hu: Ez a fejlődési ütem rendben van szerinted? Mindig azt emlegeted, hogy nem feltétlenül az eredmény a fontos.

Bódog: Mindig a következő mérkőzés a fontos. Ha reálisan nézzük, az elmúlt évben nem voltam itt az elején, nem tudom megítélni, de gondolom, hogy nem úgy utaztatok az idegenbeli meccsekre, hogy mondjuk egy Újpestet 60 percen át felszögeltek a falra. Ha abból indulok ki, hogy most reális esélyed van mindenki ellen, tökmindegy, hogy ki ellen játsszunk és hol, itthon, vagy idegenben, akkor az már egy lépés, nem is kis lépés. Persze, hogy van bennünk hiányérzet, mert lehetett volna több pontot is szerezni.

amigeleken.hu: Egy hét van még az átigazolási időszakból. Hétről-hétre felmerül a kérdés, hogy várható-e még valaki? Csatlakozik-e még valaki a csapathoz, vagy ne is álmodjunk ilyenről?

Bódog: Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy nem fog jönni senki.

amigeleken.hu: Ez akkor a mai állás. Holnap talán változhat? (nevetés a teremben – a szerk.) Csak mert azt mondtad, hogy „pillanatnyilag”.

Bódog: Én abból indulok ki, hogy ez a csapat bőven meg tudja oldani azokat a feladatokat, amiket eléjük tűzünk.

Most annyiból ugye új a helyzet, hogy egy játékos elment kölcsönbe, két idegenlégióssal pedig felbontotta a klub az élő szerződését. Tehát, ahogy egy hónappal ezelőtt is beszéltük, most felszabadultak bérkeretek, gyakorlatilag elérkeztünk oda, amit akkor válaszoltál a kérdésre, hogy vagy felosztjuk a csapat között, vagy…

Bódog: (közbevág – a szerk.) De nem értettétek, senki nem értette, poénból mondtam. (nevet – a szerk.) Hogy vagy hozunk új játékost, vagy szétosztjuk a játékosok között. Senki nem poénként vette, pedig poénként mondtam. Miért osztanánk szét a játékosok között? Ez egy olyan dolog, hogy az várható volt, hogy ők menni fognak, mivel az én elképzeléseimbe nem passzoltak bele, annak ellenére, hogy jó játékosok, de voltak azok az okok, amiket említettem, hogy mi miatt nem játszottak a csapatban nagyobb szerepet. Balázs kölcsönbe került Siófokra, ahol bízom benne, hogy fejlődni fog és megkapja a játéklehetőséget és egy jó szezont tud majd maga mögött. Az, hogy felszabadult ez az összeg, nem feltétlenül jelenti azt, hogy most pluszban jelentkezik majd a klub számláján. Lehet, hogy a tavalyi évben túlköltekeztek akkor, amikor volt ez a hektikus időszak, amikor a kiesés ellen küzdött a csapat. Persze, felszabadult ez az összeg, de az nem feltétlenül jelenti azt, hogy akkor azt ki is kell adni egyből.

Nehéz volt dűlőre jutni? Élő szerződésű játékostól nem könnyű megszabadulni. Nyilván, a játékos játszani szeretne, a klub meg nem szeretné fizetni a fizetését, ha nem játszatja…

Bódog: Ez kétoldalú dolog. Mi abban bíztunk, hogy mivel ők válogatott játékosok, van piaci értékük. Most kiderült, hogy nincs. A végén úgy lett felbontva, hogy mindenki körbe csókolta a másikat és mehet mindenki a maga útjára. Nincs ezzel semmi gond, de valamilyen szinten be lettek árazva azzal, hogy nem fizettek értük. És ennek biztos megvolt az oka.

Van több csapat is, akik bevásároltak rendesen, és most mégis mögöttünk vannak…

Bódog: Ilyenkor lehet mondani, hogy a csapatnak össze kell szoknia. Valószínűleg azért a jó játékosok később egy jó csapatot is fognak alkotni. Építkezik mindenki, mi is ugyanúgy. Bízom benne, hogy mi is jobbak leszünk és akkor aztán nehéz lesz. Ha mindenki összeszokik, minden csapat összeszokik, akkor lesz igazán konkurenciaharc.

A Kövesd meccs után jön két hét szünet a válogatott meccsek miatt. Mire használjátok majd ki ezt a két hetet?

Bódog: Tudunk edzeni, tudunk meccset játszani, úgyhogy mindenképpen aktív pihenés lesz. Az első hetet meg fogjuk nyomni, éppen azért, mert nem kell attól félni, hogy a játékosok hétvégén fáradtak lesznek. Ez nálunk általában úgy néz ki, hogy most van szombaton a mérkőzés, vasárnap regenerálás azoknak, akik játszottak. Akik nem játszottak, azoknak van egy meccsterhelés, és mindig a második nap, ami szabad, amikor kipiheni magát mindenki. Utána egyforma szinten jön vissza mindenki, és kezdődhet a munka. A heti munka úgy fog kinézni, hogy kedden és szerdán két-két edzés, csütörtökön játsszunk a Dunaszerdahely ellen edzőmérkőzést Budapesten. Ez a hét azért meg lesz terhelve.

Az edzőmeccs időpontjából adódóan jön a kérdés, hogy ott is maradtok a válogatott meccsre?

Bódog: A csapat nem. Én úgy tervezem, hogy megnézem a válogatott meccset, ha kapok jegyet. Ha bejutok a stadionba, akkor szeretném megnézni. Nem azért lett Budapestre lekötve az edzőmérkőzés, hogy meg tudjam nézni a válogatott meccset (nevet), hanem azért, mert a Dunaszerdahely sem akart eljönni ide, mi sem akartunk elmenni oda, és Rossiékkal úgy egyeztünk meg, hogy ez a helyszín mindkét fél számára tartható. Ők is utaznak, mi is utazunk és középen összecsapunk.

Velük akartál játszani mindenképpen?

Bódog: Nem mindenképpen, de volt ez a lehetőség, ők is, mi is éltünk vele. Úgy gondolom, hogy mindenképpen egy jó csapattal fogunk találkozni, de hát erről Gergő többet tudna mondani. Aki látta a tv-ben a Dunaszerdahely meccsét, az látta, hogy egy jól összerakott csapattal fogunk mérkőzést játszani.

amigeleken.hu: A legutóbbi mérkőzésükre gondolsz, igaz?

Bódog: Igen, azt láttam a tévében. Nem az egészet, de az jó volt…

amigeleken.hu: Mit gondolsz ezzel kapcsolatban – ha már említettük? Milyen különbség van a között a bajnokság között és a miénk között? Nagyobb ott a sebesség, az iram, esetleg jobb a technika? Mi erről a véleményed?

Bódog: Ha minden bajnokit így játszanak, akkor van különbség. Mert ez a mérkőzés rendben volt. Ez tetszett. Akkor is, amikor ők vezettek 3-0-ra, akkor is, az ellenfél nem adta föl, följött 3-2-re, és ott azért volt nyomás rendesen. Technikailag jók voltak, gyorsak voltak, sokat futottak. De nem tudom megítélni, hogy milyen a szlovák bajnokság.

Kocsis: Én is ugyanezt tudom elmondani. A szlovák bajnokságot kicsit agresszívebbnek, gyorsabbnak érzem, de a magyar futballisták kicsit technikásabbak. De hogy melyik jobb bajnokság, ezt így nem lehet…

Bódog: Lehet, hogy csak ez az egy mérkőzés volt… Nem tudom, hogy a többi csapat milyen játékerőt képvisel…

Kocsis: A Zsolna tavaly elég komoly játékerőt képviselt, magasan nyerték a bajnokságot. Most idén, talán azért is, mert a nemzetközi kupákra koncentráltak, nem voltak toppon a bajnokságban, de ez nagyon pozitív dolog, hogy a Dunaszerdahely ilyen simán meg tudta őket verni.

Tamás, még annyit a játékunkról, hogy talán visszaigazolás minden szurkoló számára ez a letámadásos dolog… Ugye, Makrai gól egy, utána Makrai gól kettő… Valami ilyesmire gondoltál?

Bódog: Bízni kell benne, hogy az ellenfél hibázik, és ha sprintben odaérsz, letámadsz valakit, akkor ne félj, az hibázik is. Ez a lényege az egésznek, hogy az ellenfél térfelén kényszerítsd ki a hibát, és ne a mi térfelünkön. Hogy amikor nem tudod esetleg kikényszeríteni, akkor már egyből gólhelyzet van az ellenfélnek. Ezért fontos az, hogy ha magasan védekezünk – tudom, hogy nagyon sok hiba van benne – a játékosok fogékonyak rá, csinálják, csak nem tudjuk végig nyomni 90 percig. Mert azért is jött le a Gabi, mert nincs meg benne az, hogy vissza is támad, amikor az ellenfélnél van a labda, átjön az ő vonalukon a labda, akkor visszafele ugyanúgy védekeznie kell, ugyanúgy sprintbe. Na, most attól függetlenül hatalmas a változás pozitív irányban nála is, és úgy gondolom, hogy most ez az Újpest meccs – nem az utolsó 30 perc, mert az senkinek nem tetszett - nem nagyon tudott az Újpest azzal mit kezdeni, amit mi csináltunk. És úgy gondolom, nem az Újpest volt rossz. Így is, úgy is lehet látni.

amigeleken.hu: Fejben fogytunk el a végére? A koncentráció volt, ami alábbhagyott?

Kocsis: Én testileg fáradtam el, mint fejben. De ez valószínűleg abból is fakadt, hogy játékhiányom volt. De én inkább testileg éreztem azt, hogy egy kicsit átfagytam.

amigeleken.hu: Testtel együtt fárad a fej is, nem?

Kocsis: Nyilván ilyenkor több a hiba. Tompábbak vagyunk fejben. Ezen javítani kell, de rajta vagyunk.

Zsolti egy statisztikát idézett, én is megnéztem, hogy idén 13 döntetlen született a bajnokságban 35 meccsből, tavaly, ha minden igaz, akkor csak 8 volt, ha jól emlékszem. Ennyit változott a bajnokság? Ennyivel erősebb lett, hogy jobban összetömörült a mezőny?

Bódog: Döntetlenekkel már teli van a padlás nálunk is, úgyhogy… Nem tudom azt, hogy kiegyenlített, vagy sem… Bosszantó… Jah… Döntetlen… (nevet – a szerk.)

Mutasd a teljes cikket
És ezt olvastad már?
Banner
Hozzászólások

 < 1 2 34 5 6 7 8 >  Utolsó

94. Bobák Kornél* |Válasz erre: 92. pirosfehér 1910
2017-08-26 09:22:08 Fekete öves, Veterán
Igaz. Én a meccsekről készült képeket láttam, és - ha jól emlékszem - már a legutóbbi két meccsen nem a régi címert viselték. Lehet, hogy a honlapjuk kicsit elmaradt a történésektől. Nem nagy dolog, előfordul az a DVTK honlapon is.
93. mr-d |Válasz erre: 91. tabak
2017-08-26 09:07:45 Fekete öves, Őstag
Ne felejtsd, hogy nálunk jelenleg regionalitás elve van az Akadémiákra kerülő gyerekek esetében. Ez elég speciális helyzet. A hozzánk kerülő gyerekek a régióból származnak, itt kell megkapniuk a lehető legjobb képzést. De később nem várható el, hogy itt is maradjanak, ha máshol jobb képzésben részesülnek, jobbak a lehetőségek. Ha tényleg profi akar lenni a gyerek ez logikus gondolkodás részéről. Ezért kell versenyhelyzet az Akadémiák között, bár pont a regionalitás elve ellentmond ennek. Sír is Szabó Gy., hogy ingyen nem tudja elvinni a gyerekeket, dehát pár milliót csak befektethet a jövőbe, ha komolyan gondolja. Mivel a magyar akadémiák nagyjából azonos lélekszámot fednek le, az lesz előnyben, aki jobb képzést biztosít és bővíti a merítési lehetőséget, akár tehetségek vásárlásával, akár külföldről hoz gyerekeket. Bár 16 év felett úgyis elmennek a legjobbak külföldre, ez csökkenti a hatékonyságot. De pont ezért nem sok értelmét látom a fiatal szabálynak, mert a válogatott UP játékosok úgyis külföldön vannak már, ők jelenthetnének potenciális erősítést a magyar felnőtt csapatoknak, külföldön meg kallódnak jellemzően, felnőtt csapat közelébe sem kerülnek, csak valami alsóbb osztályokban. Elég összetett probléma ez.
92. pirosfehér 1910 |Válasz erre: 87. Bobák Kornél
2017-08-26 09:06:19 Barna öves, Fanatikus tag
"A Mezőkövesdnek is új címere van, de sok jelentősége nincs."

A hivatalos oldalukon ennek semmi nyoma.
http://mezokovesdzsory.hu/
91. tabak |Válasz erre: 90. mr-d
2017-08-26 08:40:02 Piros öves, Őstag
Végül is, nálunk és meg sok helyen, lásd ute címerharc, most is függetlenek. De pl ha egy srác az ute akadémiára megy, az azt feltételezi, hogy ott is akar focizni, ez nálunk is így van. A teljes függetlenség a klubhűség elken volna, már ami maradt belőle a mai modern fociban.
A többivel nagyjából egyetértek, de a produktívitás nehezen összevethető a különböző lehetőségekkel bíró akademiak esetében. Nyilván nyakló nelkul sem érdemes tolni a pénzt egy olyan utánpótlás-nevelő bázisba, ahonnan nem jön ki "termék". De a gyártás befejező fázisának felnőtt csapatoknál kell megtörténnie, hiszen az u központok az alapokat tudjak csak megadni a fiatalnak. Van egy lépcsőfok, amit csak felnőtt csapatnál léphetnek meg.
Abban megegyezhetünk, hogy Magyarországon kell valami ösztönzés, hogy fiatalokat jatszassanak, legalábbis addig, amíg nem ömlenek a tehetségek az akademiakrol, és egyszerűen megkerülhetetlen lesz az alkalmazásuk egyszerűen azert, mert olcsók és ugyanazt nyújtják majd, mind a drágább felnőttek, légiósok. Sajnos mi nem vagyunk az a nép amely tud a jövőre gondolni, a jelenben élünk (meg a múltban, de az nem tartozik ide) és emiatt esély sincs ra, hogy jatszassanak csak úgy maguktól fiatalokat. Ez egy nagyon komplex dolog. Most ez van, örökké nem tartható fenn ez a módi.
2017-08-26 08:04:38 Fekete öves, Őstag
Meggyőződésem, hogy minél függetlenebbek az anyaklubtól, a felnőtt klubtól az Akadémiák, annál jobb a magyar labdarúgásnak. Az Akadémiákról kikerülő fiatalok ne legyenek röghöz kötve, könnyedén tudjanak eligazolni olyan klubhoz, amelyik foglalkoztatja őket. Ebbe az irányba kell tovább menni. A produktivitás elve alapján történő támogatás ezt ösztönzi, a fiatal-szabályt pedig el kell törölni, mert az a felnőtt klubokat támogatja, nem az Akadémiákat. A felszabaduló pénzt a "produktivitás" még nagyobb támogatására kell fordítani. Versenyhelyzetnek kell lenni az Akadémiák között, ha a felnőtt csapat nem tart igényt a fiatal játékosra, ne érje meg jegelni őt. Bár a más csatornákon befolyó állami pénzek torzítják ezt a rendszert, de a felnőtt csapatok támogatását is jobban az eredményekhez kell kötni, pont ellentétesen, mint az mlsz tavalyi elosztási módosítása teszi.
89. grosser |Válasz erre: 76. chr1s
2017-08-26 07:44:02 Piros öves, Veterán
Hidd el, ha úgy hívnák a csapatot, hogy Felcsút FC senki még meg se említené, hogy miért nem játszatják a fiatalokat, de a csapat neve Puskás Ferenc Labdarúgó AKADÉMIA!!!!
Persze nincsenek rászorulva a fiatal-pénzre, mert gránitszilárd a költségvetésük.
Valaki mondta a stadionjuk avatóján, hogy európa legjobb akadémiája a cél, hát ettől olyan messze vannak, mint Makó Jeruzsálemtől, de nemcsak európa, de a hazai akadémiák között se listavezetők, max infrastruktúrában. Jelenleg - szerintem - a vezető akadémia Magyarországon a Sándor Károly.
2017-08-26 07:38:04 Piros öves, Veterán
Matyóveréses szép szombatot mindenkinek!
2017-08-26 06:21:33 Fekete öves, Veterán
A Mezőkövesdnek is új címere van, de sok jelentősége nincs.
86. Bobák Kornél* |Válasz erre: 76. chr1s
2017-08-26 06:19:25 Fekete öves, Veterán
Tévedsz, 10 éve van akadémiájuk, csak korábban Videoton PFLA néven működött.
alpinnak üzenem, hogy a magam részéről röhejesnek tartom, hogy Akadémia nevű csapatban egy akadémista sincs, illetve 6 meccsen összesen 26 percre kapott lehetőséget 20 év alatti. Azt meg szomorúnak, hogy ennyi milliárdból ennyire sikerült utánpótlást kinevelni.
2017-08-26 05:52:44 Narancs öves, Tag
Akár egy kuplerájban. Csókolgatjuk egymást, majd be árazzuk a dolgokat. Én kiváncsi lennék, hogy mennyi ilyen beárazott játékos fordult itt meg, Leisztinger óta. Ezt is külön bontva Dudás és Szabó vezetése alatt. Ha már benne vagyunk akkor Herr Bódog frissen igazolt játkosait se hagynám ki a statisztikából.
AZ utánpótlásunkról csak annyit, voltak, vannak és lesznek olyanok játékosok , mint akikről némelyek áradozva beszélnek (felcsút). Hogy miért nem láttak ebből semmit a szurkolók? Van sejtésem!
Ha valaki ráér szombat 12h kor DVTK -Felcsút up 15 korosztály!!!!! Itt is van(nak) olyan gyerek(ek) akiket érdemes megnézni.

 < 1 2 34 5 6 7 8 >  Utolsó

Banner
Mégsem


Üzenet küldése...